~~~KETENANGAN HANYA TERLETAK DI HATI..APABILA KELUARGA MERESTUI SETIAP LANGKAH KITA DI MUKA BUMI INI...DAN YANG LEBIH PENTING ALLAH S.W.T REDHA DGN APA YANG KITA PERBUATKAN DI MUKA BUMI INI~~~~~AKU KINI LEBIH BERSEDIA DAN IKHLAS DALAM MENJALANKAN TANGGUNGJAWAB SEBAGAI PELAJAR,ANAK DAN JUGAK TUNANGAN ORANG...ALHAMDULILLAH..~~~SEMOGA AKU SUKSES DALAM MEMPELAJARI ILMU-ILMU AKHIRAT, ILMU-ILMU SEBAGAI ISTERI, ILMU SEBAGAI KAKAK, ILMU SEBAGAI ANAK DAN JUGA ILMU SEBAGAI HAMBA-NYA~~~~~~~~

Iklan

Thursday, June 24, 2010

Oh! MOMOKZ

Salam readers~~

Saya ni suka kartun. Baik dari Spongebob The Squarepant, sampaila ke zaman Popeye The Sailorman, dan tak lupa juga saya sangat-sangat minat dan asyik dengan Upin & Ipin. Siapalah yang tak kenal dengan animasi 3D yang menjadi kegilaan kanak-kanak di Malaysia dan di Indonesia. Anda semua jugak pasti tidak lupa dengna kartun Lat, The Kampung Boy. Hah! Confirm anda semua ni masih keanak-anakan lagi walaupon sudah berjanggut dan sudah pegang tongkat. 

link to M.I.B
ini badge budak nakal yang baik , sila klik untuk ke blog beliau

Ini menunjukkan anda masih ada kasih dan sayang zaman kanak-kanak, dan sesetengah mereka yang mempunyai bakat dalam grafik dan juga animasi mengadaptasikan keriangan dan suka duka zaman kanak-kanak sebagai modal untuk menerbitkan sesebuah karya macam cerita Anak-Anak Sidek yang berdasarkan kisah benar pemain-pemain Badminton handalan negara. Setiap petang jam 5.30ptg well! lebih awal dari itu sebenarnya sampai kena marah dengan emak sebab tak tolong emak sediakan juadah berbuka beramai-ramailah kami bersila depan tv menonton rancangan kartun kegemaran kami adik beradik. 

Dan entry kali ni saya mahu memperkenalkan MOMOKZ The Movie. Eh! Silap. Bukan bukan. Haha, saja jer melawak. Sebenarya, semasa saya sedang ber-blog-jogging saya terserempak dengan blog cute ini, MOMOKZ yang di miliki oleh Khairullizam Selamat yang dilahirkan di Johor wah! anda adalah orang Johor? saya lagilah teruja. Hidup JOHOR!!

Ilustrasi Kucing ini adalah hasil karya Khairulizam. Dan saya sangat suka kucing. Saya harap Abg Sayang saya dapatlah benarkan saya bela seekor kucing yang mandul di dalam rumah baru kami nanti. Boley tak abg? 


Sila amati kucing di atas. Comel kan? Dan saya mengabadikan ilustrasi kucing di atas baju kegemaran saya, dan sentiasa mengingatkan kepada baju favourite saya. Yes! Anda wajib baca entry Contest Bergaya Dengan Baju .Apa? Anda nak join? Silalah join kerana tarikh tutup contest ni tamat pada 3hb Julai 2010. Ala pejam celik, pejam celik dah nak tamat. Baik cepat.  Serupa kan kucing kat atas tuh dengan yang di atas baju saya? Maaf anda tak boleh pinjam baju saya.ah! bajet bagus plak saya kan?

Di bawah ni saya ada beberapa contoh ilustrasi yang cantik dari MOMOKZ. Silalah tengok-tengok ya. Sangat cantik dan Khairulizam ni sangat-sangat berbakat, maklumlah dia ni lulusan Ijazah dalam bidang Senilukis dan Senireka (Grafik) pada tahun 2000 . Saya nak berguru dengan anda boley tak?

ha! inilah rupa blog MOMOKZ...comelkan ada Baba-Bu kat bawah tuh..haks! memang gila-gila la dia ni.

Jom kita cuci mata!
Jom kita cuci-cuci mata!


see...sungguh cute..
teat time!

Dah besih dah kan mata anda. Jadi jangan lupa untuk singgah ke blog MOMOKZ dan kalau anda semua suka dengan hasil karya beliau dna jugak design beliau anda boleh menghubungi beliau seperti di alamat email di bawah. 

Need Help?
Children Illustration | Character Design | Canvas Arts | Visual-Arts Consultant (cartoons / 2d animations) | Children-Photography


Email: momokb3[at]gmail.com
Cell: 019-284-8084


All rights reserved. © Momokz or respective artists who have been featured in chemokz.blogspot.com. As for images for reviews, they belong to respective advertisers which were mentioned in the posts.


This work is licensed under aCreative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License

Berakhirlah review saya tentang blog yang saya suka. Kalau anda mahu di terjah oleh saya, dan mahu saya post entry tentang blog anda sila tinggalkan komen di entry ini. Saya akan terjah blog anda dan memberikan kerjasama dalam mempromosikan blog anda. Anda suka contest, sila check contest list yang saya telah join. Cukup tamak kan saya.

ok!
bai!

2 comments:

  1. Assalamualaikum Ah Moy,

    Wah... panjangnya entry pasal aku... Nasib aku tak letak salasilah, mesti habis ko review... kekekeke!

    Ekceli terharu sangat dan terima kasih sebab sudi mempromosikan diri saya "SI MOMOKZ" di laman blog anda. Takde apa yang istimewa saya ni, cuma suka-suka melukis apa yang ada di dalam kepala saja.

    Harapan saya, hasil karya saya mampu menggembirakan mereka yang melihatnya. Mana tau, kalau tengah sedih ke, sendu ke... at least fardhu kifayah saya telah terlaksana...

    Tq ye AhMoy...

    Budak Nakal Yang Baik;
    Khairul a.k.a Momokz

    ReplyDelete
  2. Wslm, ye sama-sama...nanti leh la buatkan header tuk saya ek..haha..tak pon dolly tuk saya...comey la kartun awk...

    ReplyDelete