~~~KETENANGAN HANYA TERLETAK DI HATI..APABILA KELUARGA MERESTUI SETIAP LANGKAH KITA DI MUKA BUMI INI...DAN YANG LEBIH PENTING ALLAH S.W.T REDHA DGN APA YANG KITA PERBUATKAN DI MUKA BUMI INI~~~~~AKU KINI LEBIH BERSEDIA DAN IKHLAS DALAM MENJALANKAN TANGGUNGJAWAB SEBAGAI PELAJAR,ANAK DAN JUGAK TUNANGAN ORANG...ALHAMDULILLAH..~~~SEMOGA AKU SUKSES DALAM MEMPELAJARI ILMU-ILMU AKHIRAT, ILMU-ILMU SEBAGAI ISTERI, ILMU SEBAGAI KAKAK, ILMU SEBAGAI ANAK DAN JUGA ILMU SEBAGAI HAMBA-NYA~~~~~~~~

Iklan

Monday, June 21, 2010

Acer Dah Uzur?

Salam readers~~

Korang ingat lagi tak Peraduan Hidup Untuk Memberi Dari Denaihati? Mesti korang ingatkan? Kalau tak ingat sila baca entry Hidup Untuk Memberi Acer Free Dari Denaihati.

Saya tertarik sangat-sangat dengan hadiahnya...Yalah...org nak bagi peluang menang Acer.Mestilah kita teruja kan..Saya kalau boleh nak sangat-sangat Acerr Baru tuh...Sebenarnyer saya ada Acer Aspire 5050.  Saya beli dengan Duit Pinjaman MARA saya...Sekarang usianya dah mencecah 4 tahun.Sekarang ni pon Acerr saya ni dah uzur..kesian dia..

ni la hadiahnya..korang nak join contest nih? klik jer kat pic nih...

Bateri dia dah kong habis dah...dah tak boleh retain charged...hurmm so terpaksala saya on direct supply...kalau adapter takder x boleh nak on. Saya gunakan lappy Acer saya ni setiap hari...well setiap masa kot.Hehe..Tapi sebagai bakal Engineer yang masih ada 6 bulan lagi untuk menghabiskan pengajian di Kolej ni, saya sangat-sangat perlukan Acer baru...ni saya cerita serba serbi pasal Acer Lama saya ni ok!

1. Bateri dah kong---bateri laptop saya ni dah setahun tak boleh retain rechargeable.So terpaksa saya on dengan adapter cucuk kat plug. Kalau dalam kelas tuh terpaksa la saya mencari-cari plug untuk disambungkan supaya lappy kesayangan saya dapat on dan barulah saya memulakan kelas. Saya adalah pelajar Civil Engineer dan mempelajari StaadPro, MX Road Design, dan Autocad dan jugak Skecth Up adalah wajib..Jadi laptop Acer adalah perkara yang penting buat saya..So dalam sem baru ni agak leceh jugak nak on lappy dengan adapter saja.Tak dapat la merasa nikmat wifi...Sekarang kan zaman IT..di mana-mana saja ada internt. 

2. Huruf T dah tanggal---Korang nak tahu tak, disebabkan saya terpaksa berusaha keras dengan SoftwareSkecthup ni huruf T saya telah secara tak sengaja tertanggal..maka laptop saya dah tak lengkap tanpa huruf T. Habis, macam mana saya tekan huruf T tuh? saya tekan sajalah sampai huruf T tuh appear kat skrin. Well..sampai panas agaknya saya rasa kat plate tuh..harap xder la ada wyre short kan..kang terkezut plak saya..

3. Laptop panas--dalam masa 3 bulan ni kipasnya sudah tidak berfungsi. Maka kepanasanlah laptop kesayangan saya ni. Baru je kejap tadi dia mati dengan sendirinya sebab sudah terlalu panas. Kesian lappy saya berpeluh-peluh dia menampung kepanasan. Hurm..nak buat macam mana kan..Nak pegi service..duit takder.Maklum la saya orang belum ada harta.Tapi kalau saya dapat Acer baru tuh boleh saya gantikan lappy lama saya ni..

4. Memori sudah sendat---saya nak on Words 2007 pon nak kena tunggu 2 minit baru la leh open..hurmm..Saya bandingkan dengan acer kawan saya yang baru--berbeza sangat-sangat..sungguh laju berdesup-desup...tapi saya masih macam kura-kura maka saya terpaksalah bersabar dengan kerenah Acer saya yang sudah tua ni.Saya pon xder save or donwload movie atau apa-apa software pon ataupon install apa-apa software yang merepek-repek.Tapi tetap juga lambat. Maafla ye baby, saya tak dapat nak upgradekan Ram awk.. saya pon tak dapat nak gantikan bateri baru untuk awak...ini saja yang saya mampu...awk silalah bertahan yer..I need you so much...

cuber la tengok cuma 448 MB of RAM jerp..:(

Saya sayang sangat-sangat kat awk Acer Aspire 5050...kalau ada tuah awk boleh la saya gunakan awk sehingga akhir hayat saya..Tapi buat sementara ni awk duduk dengan saya tanpa banyak kerenah ya..Please-please..Silalah jangan hang dan silalah jangan mati sendiri lagi.

Saya harap En.Denaihati akan bermurah hati untuk memberi kan saya Laptop Acer Baru kepada saya...
Silalah sokong saya dan silalah appoint saya sebagai referrel anda yer....

Terima kasih saya ucapkan..

p/s: tengokla nak donwload pic pon macam larat tak larat jerk..hadoi...nnti saya cuba upload lagi ...akhirnya berjaya jugak upload pic...

0 loves for Ah Moy:

Post a Comment