~~~KETENANGAN HANYA TERLETAK DI HATI..APABILA KELUARGA MERESTUI SETIAP LANGKAH KITA DI MUKA BUMI INI...DAN YANG LEBIH PENTING ALLAH S.W.T REDHA DGN APA YANG KITA PERBUATKAN DI MUKA BUMI INI~~~~~AKU KINI LEBIH BERSEDIA DAN IKHLAS DALAM MENJALANKAN TANGGUNGJAWAB SEBAGAI PELAJAR,ANAK DAN JUGAK TUNANGAN ORANG...ALHAMDULILLAH..~~~SEMOGA AKU SUKSES DALAM MEMPELAJARI ILMU-ILMU AKHIRAT, ILMU-ILMU SEBAGAI ISTERI, ILMU SEBAGAI KAKAK, ILMU SEBAGAI ANAK DAN JUGA ILMU SEBAGAI HAMBA-NYA~~~~~~~~

Iklan

Wednesday, June 16, 2010

Saya nak DUIT saya balik!!!!!!!

Salam readers~~

Oh hari ni sungguh bzday buat aku...ke sana ke mari...di bawa ke hulur ke hilir...cesss dah macam VVIP plak kan...Pagi tadi aku kelas memandu sambil aku ondaway ke Akademi Memandu Nilai Sdn Bhd aku berdoa la bebanyak supaya hari ni x banyak hal---tak mau cikgu yang sama lagi..huh! Aku dapat ustad mengajar aku memandu...kali ni dia sensitif benar dengan stereng aku ni...asik nak pegang stereng aku jerk...takut benar dia kalau aku terlajak ker hapa..adoii cikgu...kalau macam ni sampai bila saya nak pandai bawak kereta...

Kelas kali ni aku dapat 2 markah je tuk Gearing dan IPDA (mengelak halangan)...lain-lain semuanya satu..apa lembab sangat ke aku ni?...Hari Isnin hari tuh aku dapat 2 markah tuk semua perkara walaupon terpaksa dengar cikgu tuh asik membebel jerk..ish rimas....yang kelakarnya kelas kali ni, ada satu part tuh dia suh aku standby nak break, sampai simpang jer dia asik cakap jaga break..jaga break...jaga break...last-last belum sempat aku nak break dia dah break dulu sambil mulut dia cakap jaga break, jaga break, jaga break....dia pon suka asik cakap kat aku tekan clutch habis..tekan clucth habis....sampai masa aku geram sebab dengar dia asik cakap mcm tuh...aku pon menjawab la...dah habis tekan dah cikguuuu.....mestilah korang geram kan kalau korang ada cikgu suwuh korang tekan clucth habis padahal kaki dah tekan habis dan dah x boleh nak tekan apa lagi dah....

Pastu ni cerita dalam opis Akademi Memandu Nilai (AMN) plak....biasanya kalau kita reg sendiri kat akademi tuh, kita akan di beri kad attendance setiap kali bila di jemput..tapi kali ni xder plak...so akak tuh dah membebel kat abg tuh...huh! malas nak dengar...aku pon carry on habiskan kelas dulu lepas tu aku mai p jumpa akak tuh nak booking kelas sambil nak tahu jumlah payment yang aku dah buat...sekali akak tuh check dia cakap aku dah bayar setakat RM300 jer....paler otak dia!!!...aku dah bayar RM450 taw...aku dah settlekan RM350 sebelum kelas Pra-L lagi....banyak cantik muka nak pow duit aku? ko ingat hujan duit ke kat Kolej ni? akak tuh dah check dah dia kata dalam record payment cuma ada RM300 jerk...menyirap betul aku....

Time tuh memang aku geram la...kalau macam ni.saya tak boleh nak tambah bayaran kak...masa saya bayar harituh server down kak..so x dapat la nak amik resit..lepas tuh masa saya mintak resit, akak bagi resit yang salah plak...kalau amik payment masa server down, selalunya buat mcm mana? terus dah akak tuh diam...pastu tanya aku bila aku bayar..adoi byk hari aku bayar....mana la aku ingat...so aku anggarkan hari-hari yang aku bayar....

Aku dah nekad esok..kalau dia tetap x mahu bertanggungjawab..aku nak duit aku semua balik..I DON'T CARE...semua peniaga mesti ingat ae...CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT!! jangan nak berdalih-dalih lagi....apa ingat aku sengih2 tepi jalan terus selepuk dapat RM150? perghh...sabar jer la..harap-harap esok semuanya berjalan lancar...

p/s: sejak belajar memandu di akademi ni satu-satu hal jadik....sakit hati aku di buatnyer...




0 loves for Ah Moy:

Post a Comment