~~~KETENANGAN HANYA TERLETAK DI HATI..APABILA KELUARGA MERESTUI SETIAP LANGKAH KITA DI MUKA BUMI INI...DAN YANG LEBIH PENTING ALLAH S.W.T REDHA DGN APA YANG KITA PERBUATKAN DI MUKA BUMI INI~~~~~AKU KINI LEBIH BERSEDIA DAN IKHLAS DALAM MENJALANKAN TANGGUNGJAWAB SEBAGAI PELAJAR,ANAK DAN JUGAK TUNANGAN ORANG...ALHAMDULILLAH..~~~SEMOGA AKU SUKSES DALAM MEMPELAJARI ILMU-ILMU AKHIRAT, ILMU-ILMU SEBAGAI ISTERI, ILMU SEBAGAI KAKAK, ILMU SEBAGAI ANAK DAN JUGA ILMU SEBAGAI HAMBA-NYA~~~~~~~~

Iklan

Tuesday, June 1, 2010

Isu Busuk: Buang sampah (dalam entry)

Salam pagi kepada anda...minta maaf sebab tak update story lagi...ooppss...cuber untuk menjadi otai seperti Redmummy...ada jugak la aku terbaca entry2 member bloggers yang lain.katanya entry macam sampah..sapa tak marah beb...aku pon marah (kalau orang tuh cakap aku mcam tuh la--memang aku poie cili mulut dio lah)



entry sampah xper...asalkan orang tuh tak buang sampah merata-rata..selaku budak hostel...kira banyak jugak la buang sampah..masa aku jalan-jalan keliling hostel aku (ok...aku cerita pasal diri aku--len kali aku dh x cerita dah pasal diri aku yerkk) aku ternampak pak cik-pak cik pungut sampah ni kumpul2kan segala tong2 sampah yang besar tuh ..punyalah banyak sampah...berderet2 jugak tong berbaris nak poie isi dalam tong yang wana hijau besar tuh..hurmm...

kayap betul dak kolej aku ni...apparaa....tapi macam mana plak org kat Malaysia buang samoah yerk??---aku pon blogwalking la mencari cerita benar di dalam akhbar utama...dalam mencari-cari di Google...AKU TERKEJUT---ah moy terkejut wei...haha...INI SERIUS---aku terkejut sebab aku terjumpa perkataan 'MALINGSIAL'---di SINI--nah baca la sendiri...

aku agak confuse..aku tak paham...ada macam2 perkataan yang tidak elok yang tidak sedap di baca.... tapi yang aku pasti dan yakin dalam blog itu memang JELAS memaparkan BENDERA MALAYSIA ku...dalam aku berblogger...baru ini la yang aku baru jumpa...perkara semacam ni....owner blog INI dengan jelas mengaku Si Beruk Semenanjung...masyallah...cerita apa ni??--aku marah--tapi aku bukan la org yang tidak tahu menggunakan akal..aku masih waras...dan menghadapinya dengan tenang....entry yang mcm ini baru la betul2 sampah..kenapa mesti melanggar ETIKA BLOGGERS....

Inilah dia orang dewasa...kadang-kadang aku takut jugak nak jadi dewasa...susah untuk SABAR...lebih2 lagi dengan permainan politik...dan kerapkali jugak tercetusnya sifat amarah hanya dengan menonton perlawanan bola...konon berat sebelah lah--golnya tidak adil la--dan bermacam alasan lagi--lain kali x payah tengok bola yerk...bila tak puas hati mulalah buat bom sendiri....macam mana ni? aku rasa aku cadangkan setiap negara harus mengajar rakyatnyer untuk beretika...tak pon buat la kelas dewasa "MENJADI RAKYAT BESTARI" 2 tahun sekali..and bila pass dapat la LESEN...dah macam nak amik lesen keter plak kan...

Apa la nak jadi....kadang2 tuh rimas...
ok la.korang pk la sendiri la...
you have attitude!!


0 loves for Ah Moy:

Post a Comment