~~~KETENANGAN HANYA TERLETAK DI HATI..APABILA KELUARGA MERESTUI SETIAP LANGKAH KITA DI MUKA BUMI INI...DAN YANG LEBIH PENTING ALLAH S.W.T REDHA DGN APA YANG KITA PERBUATKAN DI MUKA BUMI INI~~~~~AKU KINI LEBIH BERSEDIA DAN IKHLAS DALAM MENJALANKAN TANGGUNGJAWAB SEBAGAI PELAJAR,ANAK DAN JUGAK TUNANGAN ORANG...ALHAMDULILLAH..~~~SEMOGA AKU SUKSES DALAM MEMPELAJARI ILMU-ILMU AKHIRAT, ILMU-ILMU SEBAGAI ISTERI, ILMU SEBAGAI KAKAK, ILMU SEBAGAI ANAK DAN JUGA ILMU SEBAGAI HAMBA-NYA~~~~~~~~

Iklan

Monday, April 19, 2010

Aku ingin kembali kepada-Mu

Aku memasang telinga...
Mencuri dengar kata hatiku
Kata hatiku yang selama ini aku endah kan
Yang tidak pernah aku peduli
Yang sememangnya aku pandang enteng
Yang tidak aku hayati sedalam-dalamnya

Aku biarkan hatiku hanyut
Aku biarkan hatiku merajuk
Aku biarkan dia membawa diri jauh dariku
Aku biarkan tingkah laku ku di bawa arus dunia

Sehingga suatu saat
Kaki dan tanganku mati tidak berguna
Mati di tengah-tengah kesibukan mengejar dunia
Hatiku yang selama ini kering
Tidak aku sirami dengan ketenangan
Tidak aku bajai dengan huruf-hurus alif ba ta
Tidak aku pagari dengan hijab kesederhanaan

Sungguh aku kejam
Menyeks hatiku
Yang kehausan belaian dan kasih sayang pencipta-Nya
Yang sudah lama tidak merasa ketenangan dan kebahagiaan
Yang hampir mati di telan jerat Musuh Adam

Aku mencari kain putih
Buat membaluti tubuhku
Buat menghangatkan hatiku
Buat menenangkan hhatiku
Buat melapangkan dada resah
Buat mengairi hati kering dengan kalimah suci

Aku ingin kembali.....

Aku juga ngerti berdoa ya Tuhan...:)

0 loves for Ah Moy:

Post a Comment