~~~KETENANGAN HANYA TERLETAK DI HATI..APABILA KELUARGA MERESTUI SETIAP LANGKAH KITA DI MUKA BUMI INI...DAN YANG LEBIH PENTING ALLAH S.W.T REDHA DGN APA YANG KITA PERBUATKAN DI MUKA BUMI INI~~~~~AKU KINI LEBIH BERSEDIA DAN IKHLAS DALAM MENJALANKAN TANGGUNGJAWAB SEBAGAI PELAJAR,ANAK DAN JUGAK TUNANGAN ORANG...ALHAMDULILLAH..~~~SEMOGA AKU SUKSES DALAM MEMPELAJARI ILMU-ILMU AKHIRAT, ILMU-ILMU SEBAGAI ISTERI, ILMU SEBAGAI KAKAK, ILMU SEBAGAI ANAK DAN JUGA ILMU SEBAGAI HAMBA-NYA~~~~~~~~

Iklan

Tuesday, June 1, 2010

REDMUMMY: Jadi MEWAH hanya dengan MENULIS blog

Salam you all...
Tadi singgah blog Redmummy lepas aku tengok dia on air kat Project Alpha Season 2 episod 40/49 malam tadi (dalam youtube jerk--hehe). Betul ker dia ni dah buat RM 10k sebulan? Maklum la aku ni kan still new to blogging. Apalagi hanya menggunakan internet KOLEJ yang mcam biskut ni..huhu sakit ooo...

Redmummy atau Pencinta Merah (masuk blog dia pon dah segala-galanya merah-memang Redlover lah Redmummy ni)..aku tahu nama Redmummy ni mula-mula daripada seorang blogger ni...kalau aku tak lupa ingatan daripada Ariffshah.com..korang kenal ke dia ni? kalau dah kenal memang terkenal la dia ni...kalau belom kenal lagi dengan Ariffshah.com ni poie la klik website dia ni...apa susah..hehe.Ha ni la Redmummy. 

sipa kuar paper agik...tuh kalau kuar paper kena bayar ker??


ko tengokla..semua merah, kusi merah, baju merah...untung muka dia tak merah...hehe...nnti jadi mcm HELL BOY...macam dalam filem tuh...hehehe

"Malah dengan pendapatan itu, dia mampu membeli barang berjenama mewah serta bercuti ke luar negara seperti Paris dan London. Mira juga tidak malu mengakui yang segala keperluannya daripada hujung rambut hingga kaki ditaja syarikat pengiklan. Malah kini pengunjung blognya sudah mencecah lebih empat juta orang dan di kalangan penulis blog, nama Redmummy.com menjadi blog peribadi paling popular dan menerima komen terbanyak daripada pembaca"-myMetro, 13/4/2010
Berita ni pon baru kuar beberapa bulan lepas..mak aii..siap boley pegi honeymoon ke Paris and London you...dahsyat...apa rahsianyer? harap-harap tak der la guna modal gossip...sebenarnyer Redmummy atau nama sebenarnyer Mira Abu Bakar cuma menjadikan blogging ni sebagai hobi and jugak suka-suka--(nasib la tak bwak duka yer tak...). Huish kalau la aku pon boleh jadik macam Redmummy ni...kan syok kan...hehe..dapat eh beli rumah banglo sebijik untuk mak bapak aku and boley la beli hadiah tuh bakal suami aku ni...hehe...rindu kat dia plak tiba-tiba....pastu Redmummy kata pulak kalau nk berjaya ada tips...dia selalu ikut tips ni...

Panduan menjana pendapatan menerusi blog:
1. Individu mestilah mempunyai Internet serta komputer riba yang mudah dibawa ke mana-mana.
2. Mulakan membaca blog popular kemudian tinggalkan komen pada lima blog popular ini.
3. Kemudian untuk setiap blog yang sudah diberi komen, cari pula blog lain kemudian tinggalkan tiga komen di situ begitulah seterusnya sehingga iaa berkembang.
4. Buat template yang menceriakan dan bukan hanya mengambil template sedia ada.
5. Setiap hari pastikan anda membuat 10 catatan, setiap catatan disiarkan tiga atau empat jam. Ini bagi memastikan blog sentiasa menerima kunjungan.
6. Mendaftar dengan laman web Nuffnang untuk memastikan blog menerima iklan daripada Nuffnang.
7. Rajin serta tidak kenal erti putus asa.

Agak-agak korang sanggup tak nk buat ketujuh-tujuh tips ni?
Aku dah berpeluh dah baca tips ni...nantila aku fikirkan yer...

ok bai!

0 loves for Ah Moy:

Post a Comment